Çok kötüyüm morale ihtiyacım var

Arkadaşlar merhaba 1yil oldu as teşhisi konali ama çok fazla şikayetim yoktu kardeşim as olduğu için pimpiriklikten romotolojiye gittim öğrendim as olduğumu ara ara bel ağrım bacak ağrım olur kas gevşetici içer geçerdi sabah tutukluluğu hiç bilmedim geçen haftaya kadar 😓 geçen hafta evi badana yaptırdık temizlik falan derken fitigim azdı sandım ağrım olunca ama bu kez değişik şeyler yaşıyorum sol kalcamda bir noktada bir ağrım var sabaha karşı ağrıyla uyanıyorum yataktan kalktığımda o ağrıyan nokta hareket ettirmiyor bana egilemiyorum akşam uzerine doğru ağrım hafifliyor tipik as belirtileri yaşıyorum napicam ben niye böyle birden tutuldum 1gecede..ağrım tutulmam daha çok artarsa diye çok korkuyorum doktorum naprosy krem dışında hiç bişey vermemişti iyiyim diye tekrar gitmem gerekiyormu bu arada crp değerim 13 çok mu yüksek ne sonucumda çok hafif iltihap gozukmustu omurga aralarim normaldi şimdi nerden başladı bu tutulmalar hastalıktan ağrıdan çok korkuyorum 1haftadir moral bozukluğundan hicbisey yapamıyorum 37 yaşında teşhis konmus bir as hızlı ilerler mi offff ne olur birşeyler söyleyin

Yorumlar

  • McKayaMcKaya 2,564 İstanbul

    Moral bozacak bir şey yok. Bu atak hiç bir şeye işaret değil. Devam edebilir de etmeyebilir de. Bu biraz da size bağlı. Bu hastalığa sahipseniz ağrım sızım yok deyip hastalığınızı unutmayacaksınız. Atak olmadığı dönemlerde de yemenize içmenize, uykunuza, stresinize, soğuğa, sıcağa, rüzgara, neme dikkat edecek sporu ihmal etmeyeceksiniz.

    (2) efe14 Mery
  • elanurumelanurum Yükleniyor... 40 İstanbul

    Çok teşekkür ederim cevabınız için kendimi toparlamaya çalışıyorum ama yapamıyorum çok kötü hissediyorum aynı zamanda panik atak hastasıyım ve hastalık hastasıyım hangi biriyle baş edicem bilemiyorum ..normalde kontrolum 4 ay sonraydi ama bu tipik ağrı için gitmeli miyim doktora sizce ..kremle idare edeyim mi ..ağrım dayanılmaz değil bu durumda ilaç kullanmami tavsiye edermisiniz yoksa idare mi edeyim sporla

  • monomono 5,394 Ankara

    Atak dönemlerinde moral bozukluğu normaldir, bizler bu dönemlerde yaşaya yaşaya, buna zamanla bağışıklık bile kazanıyoruz, ironiler geliştiriyoruz, şakalar bile yapabiliyoruz, şu an bunları yazarken bile oturma da bir sürü sıkıntı çekiyorum ama moralimi bozmuyorum, çünkü moral bana lazım bir şey... Kaldı ki sizin atak döneminiz kremle bile geçiştirdiğinize sevinin. AS bazılarında hafif seyredebilir. Bunca zamandır kendini göstermemiş, ben buradayım dememiş bu sizin kârınızdır.

    Tabii siz genede unutmayın. 🙃

    Kardeşiniz AS liymiş, sizinde teşhisiniz konmuş, burada bir dünya AS li varken siz unutmuşsunuz AS yi, AS lileri, ilginç.

    Hangi biriyle baş edeceğim derken, sizi anketimize alalım öyleyse. :)


    Hasılı bir ses bir nefes.

    Unutmayın, unutturmayın.

    (2) efe14 Mery
  • elanurumelanurum Yükleniyor... 40 İstanbul

    Mono çok teşekkür ederim yalnız olmadığımı bilmek belki bencilce ama iyi hissettiriyor ki kardeşim ve en yakın arkadaşım bile as 😊 bugün daha rahat uyandım şükür ağrım var ama kendimi dinlemesem belki hiç duymayacagim yinede doktordan randevu aldım bugün gideceğim bakalım o ne diyecek

    (1) mono
  • elanurumelanurum Yükleniyor... 40 İstanbul

    Doktoruma muayene oldum bugün bı tutukluluk hissetmesi gayet iyi dedi hafif bı atak donrmindesin dedi 2 gündür muscoflex kullaniyordum hafifletti agrimi dedim devam et birkaç gün daha dedi..doktora 37 yaşında hafif hafif kendini belli eden bir as hızla ilerleme gosterirmi diye sordum belli olmaz gidişatı dedi 🥴 ben geç başladığı için hafif seyirli gider diye umut ediyordum ..sizlerin düşüncesi nedir bu konuda erken yaşta 20 lerde teşhis edilenler daha ağır geçiriyorlar gibi geldi bana ama yanılıyor muyum

  • Sevgili Elanur; benim ataklarım 7-10 gün arası sürerdi. 3. gün max. düzeye ulaştığında bazen yürüyemiyordum. 3. günden sonra ağrılar azalır ve genelde 7. günde sonlanırdı. Bu süreç o kadar zor geçerdi ki anlatamam (zaten sizler de yaşıyorsunuz.) Ama yukarıda üstatların da belirttiği gibi" Bu hastalığa sahipseniz ağrım sızım yok deyip hastalığınızı unutmayacaksınız. Atak olmadığı dönemlerde de yemenize içmenize, uykunuza, stresinize, soğuğa, sıcağa, rüzgara, neme dikkat edecek sporu ihmal etmeyeceksiniz."

    Beslenmenize çok dikkat edin, d ve b12 düzeylerinizi sık sık kontrol ettirin. Az ağrısız günler dilerim.

    (1) Mery
  • elanurumelanurum Yükleniyor... 40 İstanbul

    Benim sorunum sanirim hala hastalığı kabul etmemem ..unutmak bidahada hatirlamamak istiyorum ☹️biliyorum hata ediyorum ama elimde degil

  • monomono 5,394 Ankara

    Unutmak iyidir de hatırlaması bek kötü olur 😀

    (1) efe14
  • Elanur hiç sıkıntı etme tabi başlarda hastalığı kabul etmek çok kolay değil siz as oldunuzu kabul etseniz bile doktorunuzun bunu direk yüzünüze karşı söylemesi çok daha zor çok geçmiş olsun, doktorlarınızın tavsiyelerine uyun egzersizleri ihmal etmeyin, ben yapamıyorum ağrım çok fazla ancak yürüyüş yapabilirsem arada yüzersem o kadar.

  • elanurumelanurum Yükleniyor... 40 İstanbul

    2 haftadır her gece sabah iyi uyanacagim umuduyla yatıp tekrar ağrıyla uyanınca altüst oluyorum ☹️ bu ağrılara alışmak imkansız gibi bişey ...zaten karamsar bir yapım var ağrılar başlayınca çekilmez biri olup cikiyorum..

Yorum yapmak içinOturum Açın yada Kayıt Olun .

Bugün doğanlar

arsenik deanggirardi alycecaperton cletalrfi millawagstaff zellahoward omercelik FatmaKIRICI frt1970 fakih Erol_Öztürk kezban73 zeyno3301